top of page

איך לגדל ילד שיודע לשחק לבד?

איך לגדל ילד שיודע לקחת משחק ופשוט להתחיל לשחק לבד?

אין ספק שזהו חלומה של כל אמא.

ומה אם נגיד לך שהחלום הזה אפשרי? באחריות!


זיקקנו לך את חמשת הכללים של אמא.אות שיעזרו לילד שלך ליצור בסיס איתן של עצמאות, ואם תגללי עד סוף הכתבה תראי את התכנית המלאה שהכנו לך כדי להפוך את החלום למציאות.


כלל מס' 1:

קודם כל התפקיד שלו כמבוגרים הוא לדעת לבחור את המשחק שמתאים לו התפתחותית! לא פעם אנחנו נראה על קופסת המשחק גיל מומלץ, אבל טווח הגילים הוא רחב ומה שמומלץ הוא לא תמיד מדויק ומתאים לילד שלך.

מה יקרה אם תבחרי משחק שהוא לא מותאם התפתחותית ליכולת של הילד שלך?

אם תבחרי משחק קל מדי הוא ישתעמם מהר וידלג הלאה לדבר הזה, ואם תבחרי משחק מאתגר מדי הוא יכול להפגין התנגדות או הימנעות בכלל לגשת למשחק בפעם הבאה.

בתמונה: אחד המשחקים החשובים שיכולים בקלות גם לתסכל- פאזל כמובן! אנחנו מתחילים להנגיש פאזל החל מגיל שנה ומתקדמים ברמות הקושי באופן הדרגתי על פי קצב ההתקדמות של הילד שלנו. אם את לא בטוחה איך מתחילים, מוזמנת לפוסט הפאזלים שלנו באינסטוש.


כלל מס' 2:

לדעת לבחור את הזמן הנכון כדי לחשוף אותו למשחק חדש. עבור ילדים בגיל הרך משחק הוא למידה לכל דבר, ולמידה דורשת קשב ואנרגיה! לפעמים אנחנו מתבלבלים ובוחרים זמן שמתאים בעיקר לנו, אבל אנחנו כאן להזכיר לכם גם לשים לב לבחור זמן שהילד שלכם פנוי ומרוכז וגם לכם יש את הפניות, האנרגיה והסבלנות לשבת איתו.


מתי הזמן הזה בדיוק קורה? אצל כל ילד הוא שונה! אצל ילד אחד זה יהיה מיד אחרי הגן, אצל אחר אחרי פריקת אנרגיה ואצל אחר דווקא אחרי מקלחת.


כלל מס' 3:

יש לנו ציפייה לא ריאלית שהילד הקטן שלנו פשוט ידע לקחת משחק ולהתחיל לשחק ואנחנו נוכל לשבת בצד עם קפה חם. אבל! תזכרו שעצמאות מגיעה אחרי תיווך איכותי. כלומר, אם בניתם על זה שתגישו לקטן שלכם את המשחק והוא פשוט יתחיל באופן עצמאי... תחשבו שוב. בחשיפות הראשונות למשחק התיווך שלכם הוא הכרחי כדי לפתח עצמאות בהמשך. מה שחשוב הוא שתדעו איך להמליל ולתווך בצורה נכונה שתבנה את העצמאות באופן הדרגתי.

בתמונה: דניאל מקבל תיווך למשחק שהוא מאוד אוהב, אבל קצת מאתגר מדי בשבילו בשלב הזה. במשחק הוא נדרש לבנות פנים של חיה בעזרת דגם וחלקים מגנטיים. המקום של ההמללה והדיוק פה הם קריטים כדי שהוא יוכל לחוות הצלחה ולהצליח לשחק באופן עצמאי.


כלל מס' 4:

אז אמרנו שתיווך הוא הכרחי, אבל לא פחות חשוב לדעת מתי להתקרב בזמן משחק ומתי להתרחק ולתת לו לבד. בניגוד לכלל מס׳ 3, יש שחושבים שהקטנים שלנו זקוקים לנו כללל זמן המשחק ולכן התפקיד שלנו הוא להתיישב לידם ולא לזוז מהם. כדי לאפשר להם לפתח באופן הדרגתי עצמאות, אתם מתבקשים גם לדעת מתי לפנות את עצמכם מהשטיח :)


כלל 5:

והכלל שהוא MUST מבחינתנו: תרכשו ידע עדכני מה נכון לכל שלב התפתחותי, איזה מיומנויות חשוב לטפח, איך לעשות את זה נכון ולבנות בסיס של אהבה למשחק ולמידה. איך לנצל את זמן המשחק לפיתוח עצמאות, לביסוס מיומנויות למידה, לשכלול השפה, להארכת טווח הקשב.


מזמינות אתכם לתכנית הליווי החדשה שלנו "לומדים נכון מהבסיס" בה נלמד בדיוק את זה ועוד הרבה מעבר! ארבע הדרכות זום מרתקות אם כל מה שרציתם לדעת על תיווך נכון ומשחק עצמאי וגם: טיפוח השפה, לימוד צבעים/מספרים/אותיות, פיתוח ניצני אוריינות, שכלול חשיבה מתמטית ועוד.


יוצאות לדרך ב 21.6 עם נבחרת משפחות משובחת, כל הפרטים על התכנית כאן.





bottom of page