top of page

מה מצופה מילדים בגילי שנתיים וחצי לדעת?

עושות לכן סדר! מה מצופה מילדים בגילי שנתיים וחצי לדעת מבחינת התפתחות היכולות השפתיות והקוגניטיביות, וגם! הטיפים הקטנים-גדולים שלנו איך לתת פוש להתפתחות של הילד שלך.


מבחינת יכולות הבנה מבנים וממלאים אחר הוראות פשוטות בנות שני מרכיבים או שתי פעולות ברצף, למשל: הרימו ידיים ומחאו כפיים.


הטיפ שלנו- תנו להם להתנסות! תשתפו אותם במטלות הבית, תנו להם אחראיות, תבקשו מהם דברים ואל תתפתו לעשות עבורם כי זה הכי מהיר. תנו להם להתאמן כי רק ככה הם לומדים.



מבחינה שפתית אוצר המילים שלהם גדל מיום ליום והם כבר מצליחים להפיק בין 200 ל 500 מילים! הם מחברים שתי מילים ביחד כמו למשל: "אמא, בקבוק" או "בובה ישן" והם אוטוטו בדרך להפיק משפט פשוט!


הטיפ שלנו- אל תוותרו על קריאת ספר יומי! מחקרים מראים שפעוטות שהקריאו להם ספרים גדלו להיות ילדים עם אוצר מילים רחב יותר. המוטו שלנו: ספר אחד ביום, בזמן שמתאים לכם ולהם.


מבחינה קוגניטיבית הם כבר יודעים לחלק פריטים לשתי קבוצות ולמיין לפי תבחין אחד, כמו למשל: מיון לפי גודל או צורה, חלוקה לקבוצה סמנטיות (כמו למשל: פירות, כלי תחבורה, מגנטים).


הטיפ שלנו- תסדרו משחקים בתיבות פעילות לפי נושאים, כך תעזרו להם לשכלל את החשיבה ואת ההבנה של חלוקה לקבוצות. בתכנית הליווי אנחנו מלמדות מה עומד מאחורי תיבות פעילות ואיך נכון לעשות בהם שימוש, לשחק ולהנגיש לילדים


מבחינת ידע על צבעים הם שולטים בשתי הרמות הראשונות של מושג הצבע. יודעים גם לבצע התאמה של פריט לפריט בצבע מסוים וגם יודעים לזהות צבע כך שאם נבקש מהם להביא לנו את הכדור האדום מבין מגוון כדורים הם ידעו לעשות זאת.


הטיפ שלנו- תתחילו ממשחקי התאמה. תכינו להם משחקי DIY בהם הם נדרשים להתאים בין פקקים, קוביות, כדורים בצבעים שונים או להתאים השחלה של חרוזים לפי צבע או לבנות מגדלים של קוביות לפי צבע, כך גם תתאמנו במוטוריקה עדינה.


מבחינת יכולות משחקי הדמיון הם מפגינים משחק סימבולי מפותח יותר עם אביזרים מגוונים. למשל: לקחת חפץ כמו מכונית למשל ולשחק איתה סביב סיפור מסגרת שלם ואף לשלב בובות.


הטיפ שלנו- תצרו בבית פינה של אביזרים למשחק סימבולי. אם אין לכם בבית משחקים שמזמנים משחק סימבולי, יהיה לילדים קשה לפתח את היכולת הזאת. תיצרו פינה בבית עם מטבח, תחפושות ובובות.


מבחינת משחק הם מצליחים להרכיב פאזל בין 8-16 חלקים. שימו לב: היכולת להרכיב פאזלים דורשת חשיפה ותרגול. אם הילד שלכן עוד לא שם הכל בסדר, רק שימו לב לזמן את המשחק הזה אצלכם בבית.


הטיפ שלנו- קודם כל תבדקו איפה הילד שלכם נמצא. תתחילו מפאזל פשוט יחסית של 2-3 חלקים ומשם תתקדמו לפי הקצב הנכון עבורו.





מבחינת יכולת הבעה הם זוכרים אירועים מהעבר הקרוב אליהם ויכולים לספר עליהם. כמו למשל יום הולדת שהייתה בגן או ביקור אצל סבתא בסופ"ש. מצליחים לסבר את הסיפור לפי מבנה נרטיבי בסיסי ולענות על שאלות כמו מי, למה ואיפה.


הטיפ שלנו- תדברו איתם! תנהלו איתם שיח ותשהו את התגובה כדי לתת להם גם הזדמנות לענות. תנהלו שיח הדדי בו אתם גם מספרים ועושים להם מודלינג וגם נותנים להם את הבמה לספר ולשתף בקצב שלהם.


שימו לב:

לכל ילד יש קצב התפתחות משלו, אשר תלוי ביכולות המולדות ובמידת התיווך שקיבל מינקות. טבלאות אבני דרך מתאימות ל- 75% מהילדים.

ידע התפתחותי וכלים פרקטיים להורות נכונה יכולים לעשות הבדל גדול!


מזמינות אתכם לתכנית הליווי החדשה שלנו "לומדים נכון מהבסיס" בה נלמד בדיוק את זה ועוד הרבה מעבר! ארבע הדרכות זום מרתקות אם כל מה שרציתם לדעת על תיווך נכון ומשחק עצמאי וגם: טיפוח השפה, לימוד צבעים/מספרים/אותיות, פיתוח ניצני אוריינות, שכלול חשיבה מתמטית ועוד.


יוצאות לדרך ב 21.6 עם נבחרת משפחות משובחת, כל הפרטים על התכנית כאן.





פוסטים אחרונים

הצג הכול

5 עובדות על הזיכרון האנושי!

שבת זכור היא הכינוי לשבת שלפני פורים, בבית הכנסת מוציאים שני ספרים תורה, קוראים מאחד מהם את פרשת השבוע ומהשני את פרשת זכור – "זכור את אשר עשה לך עמלק". עד כאן חזרה על התוכן שלמדנו בבית ספר יסודי 🤫! א

bottom of page