top of page

הילד שלי מתקשה באחיזת עיפרון, מה עושים?

בגיל הגן המופלא, לצד ידע האותיות והצלילים צומחת לה גם הסקרנות והעניין של הילדים בכתיבה.

תחשבו על זה: הרי כתיבה זה משהו ש"רק מבוגרים יודעים לעשות", וזה כבר נותן לילדים מוטיבציה ורצון להתאמן בעניין!


עד שילדים מגיעים לשלב שבו הם כותבים כמו שאנחנו המבוגרים כותבים, הם עוברים דרך שלבי התפתחות חשובים (אותן אנחנו מלמדות ומדגימות בקורס שלנו). אבל, אצל לא מעט ילדים בדיוק בנקודה הזאת עולה התנגדות. ההתנגדות יכולה לנבוע ממצב רגשי או התנהגותי מסוים, אבל ייתכן מאוד שההתנגדות יושבת על קושי, פשוט כך. כי הרי, אם אני ילד בן חמש וממש ממש קשה לי להחזיק עיפרון, כמובן שאני אתנגד לבצע משימות של כתיבה.


אז מה עושים?

נתחיל דווקא מהסוף: אם הילד שלכן מתנגד לכתיבה חשוב לגשת לאבחון ולבדוק האם ההתנגדות יושבת על קושי אורגני במוטוריקה העדינה או הגסה. אשת המקצוע שלכן במקרה הזה תהיה מרפאה בעיסוק במכון להתפתחות הילד. חשוב להזכיר- ככל שתקדימו להגיע לאבחון, לאתר את מקור הקושי ולדייק אותו, כך יהיה לכם יותר זמן לטפל ולקדם את המיומנות הכה חשובה הזאת- לחיים בכלל ולכיתה א' בפרט.


אבל רגע! מה עושים עם תרגול של כתיבה? מפסיקים לגמרי כל תרגול הכתיבה עד שהמוטוריקה תשתפר?? מה יהיה עם כל הזמן האבוד?? איך ממשיכים בכל זאת לתרגל??


צפו בסרטון שלנו, תמצאו את התשובות לכל השאלות וכמובן גם דוגמאות פרקטיות מה לעשות בקלות בבית.



אם אתם רוצים ללמוד עוד על מיומנויות לגיל הגן ולדעת איך לתווך נכון, להעשיר את הילדים ולהגיע מוכנים לכיתה א', הצטרפו אלינו לתכנית הליווי החדשה שיוצאת לדרך ב 20.12!



לא רוצה לפספס אף כתבה, קורס או הטבה שלנו?

החברות שלנו בקבוצות הוואטסאפ (השקטות) יודעות הכל ראשונות!


שלכן,

יוכי וסיון



bottom of page