לומדים נכון לפני כתה א'
קורס דיגיטלי מקצועי להורים | לחיסכון בזמן וכסף
להורים לילדים בגילאי 4-6 שנים
בהנחיית יוכי בן שושן וסיון שפירא (M.A)
מרצות באונ' בר אילן ובמכללה למנהל
מאבחנות דידקטיות ומכשירות מורים וגננות
מומחיות לתהליכי למידה, שפה ומשחק מינקות לבגרות
את כבר יודעת שחשוב לעלות מוכנים לכית א׳.
את גם יודעת שיש סוגים שונים של מוכנויות: רגשית, שפתית, חברתית, קוגניטיבית, מוטורית.
את יודעת מה צריך לעשות, אבל לא תמיד את מוצאת את הזמן ואת הדרך.
הימים ארוכים, חם, הקשב שלנו מוגבל לאור המצב.
לא תמיד יש לך סבלנות.
הראש חצי בחדשות וחצי עם האחים הקטנים והבית שצריך להתחזיק אותו.
וברור שהכי בא לך לתת לילדים את כל תשומת הלב שהם צריכים.
את רוצה לשקוע במשחק או ספר מבלי להיות ב'היכון אזעקה'.
את רוצה ללכת לישון בלי רגשות אשם שפספסת את הילדים היום.
את רוצה לתת להם את השמיים ואת הירח כדי שהם יהיו בעלי תחושת מסוגלות גבוהה ועם ביטחון עצמי גבוה.
ֿֿ
ֿ-
גם לך קורה שעד שאת כבר מתיישבת הקשב שלך בורח?
את לא זוכרת מה רצית לעשות עם המשחק הזה?
יש לך 10 דק' לשבת עם הקטן, אבל לא עולה לך כלום לראש?
בשביל זה אנחנו כאן!
המלחמה שנתה את ההורות שלנו, והתפקיד ההורי שלנו בתקופה המורכבת הזו היא לאפשר לילדים להיות בעשייה, וניתן להם משמעות - כך החוסן הרגשי, הפיזי והמנטאלי שלהם יהיה יותר חזק.
איך עושים את זה? באמצעות משחקים וספרים שכבר יש לך בבית.
מתוך העמקה של תחומי העניין שלהם, ובגיל הגן התפתחותית זה קורה ביחס לניצני אוריינות.
הם רוצים לדעת לכתוב, הם רוצים לדעת לחשב - זה התפתחותי.
אף אחד לא יודע מה יהיה מחר, מה יהיה בשבוע הבא, ומה יהיה בעוד חודש. אין לנו שליטה על זה.
על מה יש לנו שליטה? על מה שאנחנו יכולות לתת לילדים הפרטיים שלנו.
ילדים ששולטים באבני הדרך השפתיות, הרגשיות, הקוגניטיביות, המוטוריות - הם הילדים שמצליחים עכשיו
לרכוש את הקריאה והכתיבה בקלות בכתה א׳.
ידע = שליטה
ילדים שמרגישים תחושת שליטה הם ילדים בטוחים יותר בעצמם,
הם גמישים יותר בפיתרון בעיות וסתגלנים יותר למצבים המשתנים.
כולנו רוצות שהילדים שלנו ימשיכו להתפתח בכיוון הנכון,
למרות כל מה שקורה במדינה שלנו.
זה צו השעה!
אנחנו מזמינות אותך לייצר יחד איתנו עוגנים,
באמצעות חווית שליטה, עשייה ומשמעות.
משחק, קריאת ספרים ופיתוח ניצני אוריינות הם אבני הדרך ההתפתחותיות של ילד הגן.
יש חלון הזדמנויות ללמידה,
אל תפספסי אותו.
ילדים יודעים הם ילדים עם חוסן.
זו האחריות ההורית שלנו.
בשביל זה אנחנו כאן, כי אנחנו מכירות את כיתה א' מצוין!
אנחנו יחד איתך בתהליכי הבניית היסוד מגיל הגן ועד לכתה א׳.
כמומחיות בהקניית קריאה וכתיבה, וכמי שליוו מאות גננות ומורות בהדרכות אישיות, ופגשו מאות של ילדים עם עיניים נוצצות בגיל הרך ובכתה א׳, הולכות ללמד אותך וללוות אותך יד ביד לאורך השנה המורכבת הזו.
בשגרה ילדי הגן מגלים יותר עניין בחשבון ובאותיות, השפה שלהם משתכללת, אנחנו מקריאות להם ספרים ארוכים יותר
וכבר משחקים איתם משחקי קופסה של "גדולים".
בתקופת מלחמה, בה הסטרטס שולט בנו, הילדים מתקשים לגייס את משאבי הקשב שלהם ללמידה מורכבת יותר, נמשכים למסכים, ומתוך הדאגות שנולדות מהמציאות עצמה יש פחות פניות למשחק ולקריאה עשירה.
אנחנו מאמינות שישנן הזדמנויות רבות ללמידה, אפילו במקומות שהורים פחות ערים אליהם: בסופר, במטבח, בהמתנה לשיננית, בדרכים... ב"אני מאמין" שלנו כל אינטראקציה עם הילדים מזמנת למידה משמעותית, גם אם מדובר רק ב- 10 דקות. אבל הן 10 דקות ששוות זהב.
כבר לא צריך לדמיין שציפור קטנה תלחש לך באוזן איך לחבר בין תחומי העניין והחוזק של הילד שלך כדי להקנות לו את כל המיומנויות החשובות שיעזרו לו לבסס תהליכי למידה.
מבטיחות לך שאחרי הסדנה זמן המשחק, הספר ואפילו ההליכה לגן כבר יראו אחרת.
ארבעה מפגשים - ארבעה צעדים
לומדים נכון לפני כתה א׳-
באמצעות משחק, למידה, קריאה וחוסן
שער ראשון : התפקיד ההורי בפיתוח חוסן רגשי באמצעות אינטראקציה מיטיבה
מציאת עוגנים בתוך הסערה באמצעות תיווך משמעותי - קצת תיאוריה והרבה כלים
פיתוח דפוסי חשיבה המביאים לעידוד עצמאות ופיתוח תחושת מסוגלות
העקרונות שיעזרו לכם להפוך כל אינטרקציה עם הילדים להזדמנות ללמידה
איך לנצל ולמנף כל סיטואציה עם הילדים כדי לקדם מיומנויות למדיה וחשיבה?
מה שואלים ומתי- לעודד סקרנות ולא התנגדות
מפגש 2 | 27.12 : תהליכי שפה-למידה כעוגן רגשי
מקרים ותגובות ברגרסיות התפתחותיות בשפה הדבורה ותיווך נכון לניהול המשבר
שלבי למידה אוניברסליים כעוגן לשכלול יכולות חשיבה ולמידה תוך פיתוח תחושת מסוגלות
ידע כעוגן לחוסן - צבעים, צורות, מספרים, אותית - איך מלמדיןם? מה עושים כשהילד לא מצליח לקודד?
פיתוח ניצני אוריינות דרך משחק, יצירה ותנועה - שלב התפתחותי שנדחק הצידה בשל המשבר
מפגש 3 | 03.01 : מוח לומד גובר על מוח שורד
פיתוח תהליכי חשיבה גבוהים המסייעים למוח הלומד להתגבר על המוח השורד
לשחק וללמוד עם מה שיש! נראה לכם כמה הזדמנויות ללמידה יש בכל משחק שיש לכם בבית
עושים סדר בארון המשחקים- איזה משחקים אתם חייבים שיהיו לכם בבית
איך משכללים מיומנויות למידה חשובות תוך כדי משחק?
משחק עם בובה כמפתח חוסן - שכלול המשחק הדרמטי והסוציו דרמטי בגיל הגן
מפגש 4 | 10.01 : שיח רגשי בעקבות ספרים
הספר כהזדמנות להצצה לעולמו הפנימי של הילד
כיצד משתמשים בספרים מוכרים ואהובים לקידום שיח רגשי (ספויילר, לא חייבים לחפש ספר שעוסק בטראומה)
חיזוק מיומנויות שפה וחשיבה באמצעות קריאת ספרים ועידוד הקשרים הנוירולוגים במוח הלומד
קריאת ספרים כמנוף לפיתוח תחושת מסוגלות ובסיס להצלחה בילדות המאוחרת
מתמטיקה זה גן ילדים - הדרכת העומק שלנו להקניית מושג המספר, פיתוח הבנה מתמטית ויצירת תשתית טובה למתמטיקה כבר מגיל הגן, והכל מתוך פעולות יומיומיות פשוטות.
במסגרת הבונוס מקבלים גישה מיידית לאתר הקורס ובו ההדרכות בנושאים:
1. מה זה אומר לדעת מספרים?
2. להבין ולשלוט במושג המספר
3. שכלול חשיבה מתמטית
4. גיאומטריה בגן הילדים
**בונוס**
איך מלמדים ילדים לקרוא שעון
***הזדמנות חד פעמית***
תכנית הליווי במתכונת הנוכחית תועבר רק פעם אחת
ונבנתה במיוחד לימי המלחמה ומעניקה מסגרת לפיתוח חוסן בימים אלו
אמהות שלקחו חלק בתכניות הליווי שלנו מספרות
לא משנה כמה אני מקשיבה לכן אני תמיד לומדת משהו חדש אתן תמיד מחדשות בדוגמאות רלוונטיות. מביאות מחקרים ומתקפות כל רעיון. אתן רהוטות ומלאות בידע. לגמרי שיניתם את התפיסה וההתנהלות ההורית שלי! חבל שלא הכרתי אתכן לפני שהגדולה שלי עלתה לכתה א'.
עדי, אמא לשלוש (2,5,7)
מבקשת להודות לכן על קורס כל כך מעשיר שאני חווה כל יום איך הוא מהדהד בי. בעיקר בדברים הקטנים- באופן שבו אני מדברת אליה, משחקת איתה וקופצת על ההזדמנויות שעולות ממנה ללמידה.. המון תודה שוב
קורין, אמא לבת 3.4
ארגתן את הקורס בצורה כל כך נגישה וברורה. הרגשתי שמעבר לתוכן המשמעותי, עברתי תהליך מקביל של אינטרקציה מהנה ומלמדת אתכן- בדיוק כפי שאתן מלמדות אותנו לייצר עם הילדים. תודה על למידה חשובה ומהנה
אופיר, אמא לשניים (1.9,3.9)
בימינו בבהלת הקורסים הדיגיטליים כל אחת ואחד הפכו להיות מרצים, אבל... לא כולם יודעים ללמד, בטח שלא לימוד איכותי. היה פשוט תענוג להאזין, הרצאה מאורגנת שבנויה היטב, דבר מוביל לדבר, הבנה נבנית לאורך הדרך, מדויקות בזמנים, מדויקות בתכנים! רואים ושומעים שאתן מומחיות ללמידה, מזמן לא נהניתי ככה ללמוד.
נטלי, אמא לשניים (5,2.8)
מה מקבלים משתתפי ומשתתפות הקורס?
3
תכנית שבועית
לא צריך לתכנן, אנחנו איתך
6
קבוצת וואטסאפ
ליווי קבוצתי
אינטימי שילווה
את הקורס
2
משאבי הדפסה
סט תרגילים, משחקים וכלי עזר
5
מענה אישי
על דילמות או אתגרים ייחודיים לילד שלך
1
ארבע הדרכות
עומק עם ידע קליני ופרקטי
4
צ'קליסט
כתוב לכל מפגש
תכנית הליווי יוצאת לדרך במתכונת מיוחדת בצל המלחמה
המפגשים יתקיימו בימי רביעי בתאריכים:
20.12 | 27.12| 03.01| 10.01
בשעות 20:30-22:00 לייב ב-ZOOM
*הקלטה של המפגש תעלה לאתר המלווה ותעמוד לרשות המשתתפים עד ל 30.08!
בונוס בשווי 500 ש״ח במתנה!
ההרשמה לתכנית הליווי הסתיימה.
זקוקים לתמיכה בתחום המוכנות לכתה א׳?
במסגרת התכנית את מקבלת ליווי משתי מומחיות בתהליכי למידה, זו לא עוד תכנית שאת נרשמת אליה ושוכחת שנרשמת. זאת תכנית שעוזרת לך ליישם את הכלים, לפתח את המיומנויות הנדרשות מעכשיו ועד הכניסה לשערי בית הספר.
מי אנחנו?
למקרה שאנחנו עדיין לא מכירות :)
נעים מאוד! יוכי וסיון
אחרי יותר מעשור שאנחנו מאבחנות ומטפלות בילדים, מכשירות מורים וגננות ומלוות מנהלי בית ספר למצוינות אוריינות החלטנו להקים את אמא.אות שיהיה בית עבורכם - ההורים, עבורכן האמהות.
מקום שיעניק לכך ידע שלא מלמדים באף מקום: איך לטפח את הלמידה של הילד שלך בבית, כתוצאה מאינטראקציה טובה ומקדמת. באמא.אות אנחנו מנגישות להורים ידע שלא מלמדים בשום מקום אחר- איך לתפוס הזדמנויות במהלך היום ולפתח את כישורי השפה והחשיבה של הילדים.
בטייטלים אנחנו -
-
מדריכות הורים בתהליכי למידה מינקות לבגרות, מומחיות באבחון וטיפול לקויות למידה (M.A)
-
מאבחנות דידקטיות של תהליכי למידה, מכשירות סטודנטיות לתואר שני באבחון וטיפול לקויות למידה
-
מעבירות השתלמויות למורות וגננות בתחום המוכנות לכתה א' ואסטרטגיות למידה
-
מרצות בבית הספר לחינוך במכללה למנהל, מכשירות סטודנטים במסלול לגיל הרך ובמסלול לחינוך המיוחד
-
יוכי בהכשרה גננת לחינוך המיוחד והרגיל, וסיון בעלת תעודת הוראה בחינוך המיוחדת ומומחית בגישת ABA.
והטייטל הכי חשוב: אנחנו אמהות - התואר הכי חשוב שלנו.
כל אחת עם שלושת המוסקטרים שלה.