top of page

פיתוח מוטיבציה פנימית לקריאה

מה מערכת היחסים של הילד שלכם עם קריאה?

הוא מאלה שממש נהנים ממנה או מאלה שממש סובלים ממנה?

כמו כל דבר בחיים, ברגע שאנחנו נהנים ממשהו, על אחת כמה וכמה עם קריאה שהיא מאמץ קוגניטיבי מורכב, יהיה לנו קל יותר לאהוב אותו ולעסוק בו.


איך זה בדיוק עובד?

במוח שלנו יש אזורים שמתעוררים בזמן הנאה ויש אזורים שמתעוררים בעת סבל.

האזורים הללו נדלקים (גם) בזמן שהילד שלכם קורא. אם אזור ההנאה נדלק – הוא יאהב לקרוא ותהיה לו מוטיבציה גבוהה לקריאה. ולהיפך. אם בזמן הקריאה הילד שלכם נראה סובל – הוא לא עושה את עצמו. בתחושה שלו הוא לגמרי סובל. אגב, בצרפת ילדים העדיפו לשפשף עובש באמבטיה מאשר לקרוא – אמיתי לגמרי.


אז איפה אנחנו ההורים נכנסים לתמונה?

מחקרים מראים שהנאה מהצלחת קריאה מעלה את המוטיבציה לקריאה.


מה זה אומר?

ילדים צעירים אשר חווים הנאה מהצלחה בקריאה ומתהליך הקריאה עשויים ליהנות מקריאה גם בבגרותם, משום שנוצר קשר בזיכרון לטווח הארוך בין קריאה ובין הנאה.

ומה הרווחנו מזה?

ילד עם מוטיבציה פנימית גבוהה לקריאה.

תסתכלו על הילד שלכם.

הוא תכף מסיים כתה א.

הוא מצליח לקרוא?

הוא נהנה מהקריאה?

כשהמורה שולחת טקסט לשבת הוא מתבאס ומחביא אותו בתחתית התיק או תולה אותו על המקרר?

זה לגמרי בידיים שלכם לאפשר לילד שלכם לחוות הנאה מהצלחת קריאה.

כי כשאנחנו מצליחים משהו אנחנו לגמרי נהנים ממנו.

שלכם,

יוכי וסיון | אמא.אות



bottom of page