top of page

לקות הוראה. בואו נדבר על זה

המדיניות החדשה שמשרד החינוך אימץ במסגרת ה-RTI (מודל התערבותי עליו נרחיב בפוסט אחר) מבקשת לשלול אפשרות של לקות הוראה במסווה של לקות למידה.

מה זה בדיוק אומר?


הילד שלך לומד בצורה מסוימת, בסגנון מסויים. יש ילדים שלומדים יותר טוב תו"כ תנועה, יש כאלה שדווקא זקוקים ליותר המחשה, ויש את אלו שלומדים רק מתוך תחום העניין שלהם.


בבית הספר יש מורה אחת, שתעשה הכל כדי ש 100% מילדי הכתה יקראו. תאמינו לנו. אבל כשיש כל כך הרבה משתנים מתערבים – זה לא תמיד מתאפשר.

אין פיצולים,

בוטל הפרטני,

יש המון ילדים בכתה,

הצרכים מגוונים – רגשי, חברתי, מוטורי וכו',

כמה ילדים רבו בהפסקה וצריך לערוך בירור,

חצי מהשיעור עבר,

המורה לא הספיקה **שוב** ליישם הוראה דיפרנציאלית.

היא לא אשמה.

תמיד יש בלת"מ.

המדיניות שם למעלה משתנה והיא מקבלת הנחתה.


והילד שלך... הוא בכלל לומד תו"כ תנועה, או זקוק ליותר המחשה, או שהוא לומד יותר טוב רק מתחומי העניין שלו. זוכרת?

אבל אליו המורה לא הספיקה להגיע,

אותו המורה לא הספיקה לפצח,

אליו המורה לא התאימה חליפה אישית.

היא לא אשמה. יש פה מערכת שלמה.


וככה מתחילים פערים....


יעברו כמה חודשים.

יתחילו התנגדויות.

"לא רוצה לקרוא בקול",

"לא רוצה לעבוד בחוברת",

"אני שונא שיעור עברית"

"לא רוצה, לא רוצה, לא רוצה".


כעבור זמן מה היועצת תדבר על אבחון – עוד שניה הוא בכתה ג', הטקסטים ארוכים, הניקוד מתחיל להיעלם, הנושאים כבר מורכבים יותר.

'אולי עדיף כבר פסיכו-דידקטי. יש כבר בעיה בדימוי העצמי ובתחושת המסוגלות'.


אבל לילד שלך אין לקות למידה.

יש לו לקות הוראה.


הוא בכלל לומד תו"כ תנועה, או זקוק ליותר המחשה, או שהוא לומד יותר טוב רק מתחומי העניין שלו. זוכרת?


יש אחוז לא מבוטל של ילדים שלא מסיימים את כתה א' קוראים כי הם לקויי הוראה.

יש גם אחוז של ילדים שלא מסיימים את כתה א' קוראים כי הם לקויי למידה. אחוז קטן יותר.

אולי הילד שלך לקוי הוראה.


בדיוק בשבילכם בנינו הרצאה להורים לילדים שמסייימים את כתה א'- "מסיימים את א' קוראים".


את רוצה לדעת איך הילד שלך אמור לקרוא בסוף א'?

את רוצה לדעת איך את יכולה לתת לו פוש?

כמו תמיד – פרקטי. פרקטי . פרקטי.


לפרטים מלאים על ההרצאה לחצו כאן.


שלכם,

יוכי וסיון



bottom of page