top of page

תיבות פעילות- בואו נעשה סדר

כמה אנחנו מדברות על תיבות פעילות? מסבירות בסטורי, מראות בקורסים שלנו מלא דוגמאות, מסבירות רציונאל!

אבל כתבה בבלוג? כנראה שפספסנו. אז הנה כמה מילים על תיבות פעילות.


תיבת פעילות הינה אוסף ממוין ומכוון על ידי מבוגר.

מה זה אומר? אנחנו כמתווכים משמעותיים מלקטים לתוך קופסא אחת חפצים בעלי תכונה אחת משותפת: גודל, צורה, מרקם, תכלית - יו ניים איט.

תיבות הפעילות בבתים שלנו משתנים עם הגיל של הילדים והצורך שלהם- לדניאל בן השבועיים - מחכה תיבת מטפחות לרוני בת השנה וחמש - יש תיבת חיות לעומרי בן השלוש- יש תיבת כלי תחבורה

לעידו בן הארבע - יש תיבת כלי עבודה לדורון בת הארבע - יש תיבת תחפושות לשחר בת החמש - יש תיבת גרוטאות

וכמובן שיש להם עוד מלא!


מה עושים עם התיבות? מניחים במרכז השטיח, משטח הפעילות ומזמינים את הילדים לפעול, לחקור ולהתנסות בתוכן התיבה.

תיבות הפעילות מתאימות מגילאי לידה ועד גיל 6, כלומר לכל תקופת הגיל הרך.

שווה לארגן את הצעצועים בתיבות משום שבאמצעותם הילדים משכללים את תפיסת הגשטלט, יכולת הכללה, הבחנה בין עיקר לטפל, מיקוד!!

תחשבו שבמקום שיהיו כל כל הרבה צעצועים על השטיח המבוגר למעשה מסנן את הגירויים עבור התינוק, עבור הילד.

לא לשכוח שמוציאים תיבה אחת בכל פעם, אוספים ורק לאחר מכן מוציאים תיבה נוספת.


אחת התיבות שאנחנו לא מוותרות עליה זו תיבת הפעילות של ספרים. יש לנו ספרים בבית כמו מגבונים. בכל מקום. ובנוסף לספרייה, השולחן בסלון, האי במטבח יש גם תיבה שמזמינה את הקטנטנים שלנו לקריאה עצמית.

זה לייף סייבר!! תכינו ותראו בעצמכן.

אז.. איזו תיבה אתם הולכים להכין? בתמונות שלפניכם תראו את התיבות שמככבות אצלנו בימים אלו.

תנסי, מקסימום תצליחי.




bottom of page