top of page

עצות הזהב שלנו איך לעזור לילדים עם הפרעת קשב וריכוז


בואו נתחיל מהסוף- הפרעת קשב וריכוז היא גנטית. מאוד. כלומר, אם לכם אחד ההורים יש הפרעת קשב וריכוז יש סיכוי גדול שתעבירו אותה לאחד או יותר מהילדים שלכם בתורשה.


אבל מה אם נגיד לכם שלא פחות מהפרעת קשב וריכוז גם הנטייה להשמנה היא גנטית? ועדיין תוכלו לראות הרבה מאוד אנשים רזים שהגיעו מבתים עם נטייה להשמנה.

איך הם מצליחים לעשות זאת? הם אוכלים מסודר, הם עושים כושר, הם בעצם מתאימים את הסביבה ואת אורך החיים שלהם כדי שהוא יעזור להם להתמודד עם הנטייה הזאת להשמנה.


הילדים שלנו, עם הגנטיקה להפרעת קשב וריכוז, לא יכולים לארגן לעצמם את הסביבה כדי שהיא תעזור להם להתמודד עם התסמינים, אבל זה בהחלט משהו שאנחנו ההורים יכולים לעשות בשבילם.


אז הנה כמה טיפים מאיתנו איך לארגן נכון את הסביבה לילדים עם הפרעת קשב וריכוז:

1. התיישבתם לשחק משחק קופסה? תעיפו מבט בסביבה שבה התיישבתם. אחד האתגרים שילדים עם הפרעת קשב וריכוז מתמודדים איתם זה הקושי לסנן גירוים מפריעים ולהתרכז במה שחשוב. אתם רוצים שהילד ישחק אתכם משחק קופסה? תארגנו סביבה נקייה שתאפשר לו להתרכז.


2. ילדים עם הפרעת קשב וריכוז אוהבים סדר קבוע. הם ממש לא חובבי הפתעות והם ממש אוהבים לדעת לקראת מה הולכים. ככל שתקפידו יותר על סדר יום קבוע ועל גבולות ברורים של מה מותר ומה אסור אצלכם בבית- כך יהיה להם יותר קל.


3. תשתמשו בעזרים מוחשיים. להרבה ילדים עם הפרעת קשב וריכוז יש קושי לעקוב אחרי הוראות או סדר פעולות שהן ניתנות רק בע"פ. העצה שלו- תשתמשו בלוח מחיק! תכתבו או תציירו באייקונים מה הולך להיות, זה יעזור להם להישאר ממוקדים.


4. תנו משימות ברורות וממוקדות, ואם אפשר אל תעמיסו. במקום להגיד: "לך לשים את הבגדים בכביסה, תאסוף את המשחק ואז תחזור לאכול ארוחת ערב", תנו להם כל פעם משימה אחת או גג שתיים. זה מעמיס עליהם מאוד.


5. תתווכו להם, תמלילו להם, תהיו שם איתם. ילדים עם הפרעת קשב וריכוז צריכים את הנוכחות השומרות שלנו יותר מילדים אחרים, לאורך תקופת חיים ארוכה יותר ובמצבים רבים יותר. תתווכו להם נכון ומדויק כדי שהם יצליחו יום אחד להיות המתווכים של עצמם.


ומה הטיפ שהכי עובד אצלכם בבית?


פוסטים אחרונים

הצג הכול

5 עובדות על הזיכרון האנושי!

שבת זכור היא הכינוי לשבת שלפני פורים, בבית הכנסת מוציאים שני ספרים תורה, קוראים מאחד מהם את פרשת השבוע ומהשני את פרשת זכור – "זכור את אשר עשה לך עמלק". עד כאן חזרה על התוכן שלמדנו בבית ספר יסודי 🤫! א

bottom of page