top of page

לומדים אותיות וצלילים עם פלסטלינה!

אותנו לימדו אותיות וצלילים עם דף ועיפרון, אבל היום אנחנו יודעם שכדי שנוכל לאפשר לילדים למידה משמעותית, כמה שיותר חושים צריכים להיות מעורבים.


פלסטלינה

חומר שאהוב על הילדים ונמצא בכל בית. בעזרתו תוכל לשלב בין חוש הראייה והתפיסה לבין חוש המישוש. בנוסף, נאמן את האצבעות במוטוריקה עדינה, אימון שיעזור בהחזקת כלי הכתיבה. טיפ חשוב מאיתנו- כבר בשלב הראשוני שעובדים במלאכת הרכבת האותיות, חשוב להקפיד על הכיוון והסדר הנכון של כתיבת האות. הדבר יעזור מאוד אחר כך בעיצוב נכון של האותיות ובשטף הכתיבה. לכן הכנו במיוחד כרטיסיות א"ב עם חיצים המורים על הכיוון והסדר הנכון של כתיבת האות ⬆ ⬅ ⬇. כיצד עובדים עם הכרטיסיות? יש להדפיס את הכרטיסיות על גבי נייר קשיח או להדביקן על גבי קרטון, על מנת שהכרטיסיות ישמרו לשימוש חוזר. בכל פעם שיוצרים אות מסוימת יש להניח את הכרטיסייה המתאימה מולכם ולעקוב אחר הסדר הנכון להרכבת האות.

להורדת הכרטיסיות הקליקו כאן:

כיוון אותיות
.pdf
Download PDF • 211KB


יש אין ספור רעיונות כיצד לעבוד עם פלסטלינה, צירפנו לכן את האהובים עלינו ביותר:


בניית אותיות מנקניקי פלסטלינה:

צרו כדורי פלטלינה בצבעים שונים, תנו לילדים קיסמים צבעוניים או קשיות צבעוניות ובנו איתם אותיות ומילים.

אל תשכחו לבנות את האותיות בהתאם לכיוונים הנכונים!

מיחוי בפלסטלינה:

כתבו על גבי בריסטול אותיות או מילים בכתב בלון ותנו לילדים למלא את האותיות בפלסטלינה. מתאים בעיקר לקטנטנים לצורך חשיפה ראשונית לאותיות ולמילים מוכרות כמו שמות בני המשפחה


והאהובה עלינו ביותר: לגולנד!


רדדו עם הילדים את הפלסטלינה למשטח חלק ושלבו אהבה נוספת- לגו! הקווים הישרים של הלגו מאפשרים חריצה בפלסטלינה והרכבה של אותיות ומילים באמצעות הטבעה.





אם אתם רוצים לקבל עוד ידע וכלים איך ללמד אותיות וצלילים תוך כדי משחק ויצירה, הצטרפו לקורס שלנו להורים לומדים נכון לקראת כיתה א', כל הפרטים כאן


למידה מהנה,

יוכי וסיון | אמאות 💙



bottom of page