top of page

למידה משמעותית מתחילה מכוונה

שבוע שני לקייטנת קורונה יוצא לדרך!

בשבוע שעבר היינו עסוקים בהיסטריה ובהישרדות, והשבוע אנחנו כבר מבינים שזו המציאות שלנו כרגע וצריך להסתכל על חצי הכוס המלאה.

שבוע עקרונות הלמידה שלנו יוצא לדרך, והעיקרון הכי חשוב בלמידה, שבלעדיו למידה לא יכולה להתרחש הוא: כוונה.

מה זה אומר?

כדי שהלמידה תהיה משמעותית אנחנו ההורים צריכים להיות בעלי כוונה – כלומר לרצות שהיא תהיה משמעותית.


אנחנו יכולים למלא את כל המגירה שלנו בדבקיות ונצנצים מהסטוק, אבל אם לא נראה לילד שלנו שאנחנו רוצים איתו את האינטראקציה עכשיו, אם לא נגיש לו את האמצעים באופן מזמין – הלמידה לא תהיה משמעותית ואף לא להתקיים בכלל.


איך זה נראה בפועל?

אנחנו מפנים את עצמנו לפרק זמן, גם אם זה רבע שעה. פוגשים את העיניים של הילד שלנו, מניחים את הנייד בצד ומשקיעים בו את הזמן. בוחרים עבורו מטרה רלוונטית עבורו, מדגימים לו את הפעילות, ממלילים איתו את השלבים, מסקרנים אותו באמצעות הגשה מזמנת.


מה הילד מבין מזה?

שאנחנו נמצאים שם עבורו, שהוא חשוב, שחשבנו עליו והכנו פעילות/תרגיל עבורו.

ההרגשה הזו מעצימה אותו והוא מסתקרן ממה שהכנו.


אם הפעילות אכן מתאימה לשלב ההתפתחותי שלו ולתחומי העניין שלו הוא ייכנס לזרימה (FLOW) וזה כבר צעד אחד אל עבר העצמאות.

על ה- אם הזה נדבר בהרחבה מחר!


בינתיים שתפו אותנו מה אתם הולכים לשנות באינטראקציה עם הילדים.


בתמונה: אופן הגשה של תרגיל מיון וגמישות קוגניטיבית


bottom of page