top of page

הולכים לקולנוע עם הילדים? השלבים לעשות את זה נכון


החלטתם ללכת עם הילדים לקולנוע? נהדר! אין כמו זמן איכות ביחד, ועוד במזגן!

אבל, אנחנו כאן להזכיר לכם שהחוויה של לצפות בסרט בקולנוע היא אמנם מאוד טריוויאלית עבורנו, אבל היא אירוע סופר מרגש עבור הילדים, ולא פחות חשוב מכך- אחלה הזדמנות ללמידה.

לכן, כתבנו עבורכם מאלף ועד תף את השלבים לתיווך נכון לילדים, שיעזור להם ללמוד נכון מהסרט הראשון!


שלב ראשון- הטרמה

אחרי שבחרנו את הסרט שאלנו את הילדים אם הם רוצים ללכת לקולנוע, והסברנו מה זה בעצם קולנוע. הסברנו מה זו הקרנה, צורת ישיבה, עוצמת השמע, את ההחשכה, ואפילו על הקור באולם דיברנו.

אולי נראה בנאלי, אבל למעשה העלינו למודעות כל קושי שעלול לצוץ במהלך הצפייה. כשילדים יודעים, הם מוכנים. הם לא מופתעים, מה גם שאפשר להתכונן מראש ולהביא סווטשירט.

אגב גם את הפופקורן והשתייה המתוקה הטרמנו מראש, וזה נכנס לאזור ה- ״לא״. הילדים צעירים, יש סכנת חנק ואת הקלוריות המתוקות איזנו בקרפ שאחרי.

הטרמה נוספת שביצענו היא לסרט עצמו. אנחנו בחרנו בסרט "לוקה", סרט נהדר ומומלץ מאוד החל מגיל 4. צפינו בטריילר עצמו, דיברנו על הסרט, ולמעשה גם שאלנו את הילדים אם זה בכלל מעניין אותם, בתכלס זו התכלית של הטריילר. לא?


שלב שני- תיווך תוך כדי

הגענו לקולנוע, הילדים היו שותפים מלאים החל ממציאת האולם, השורה והכסא ועד לשיום האלמנטים מסביב: רמקולים, מרקע, במה. מוחאים כפיים בסוף או לא?


הסרט התחיל, והתפקיד שלנו הוא לעזור לילדים להתמודד עם הגירוי העצום הזה שנקרא סרט קולנוע. זה הרבה יותר גדול, הרבה יותר רועש, הרבה יותר עוצמתי. אז מה מומלץ שאנחנו נעשה? ניתן להם תיווך נכון.

מעבר לחיבוק כשקצת מלחיץ, לתווך לילדים מידי פעם את העלילה.

למה לוקה חשש לעלות על פני המים?

למה אמא שלו לא רצתה שהוא יעלה ליבשה?

איך ג׳וליה הרגישה כשפגשה סוף סוף חברים חדשים?

כן. תוך כדי. סרט, כמו ספר, מכיל פערים, ובפערים הללו אנחנו מסיקים מסקנות ומפרשנים את הפעולות של הדמויות. זה יעזור לילדים לעקוב יותר טוב אחרי העלילה ולהבין ניואנסים. לא צריך ללחוש להם כל הסרט, תסמכו עליהם, אבל עדיין. מידי פעם, לוודא הבנה.

שלב שלישי ואחרון- עיבוד החוויה והתוכן

יצאתם מהסרט? עשיתם את זה! הילדים הצליחו לשמור על קשב, הצליחו להתגבר על הפחד והמתח וסוף סוף הגעתם לגלידריה! מעבר לגלידה ולקרפ, יש לכם הזדמנות פז לעבד עם הילדים את כל החוויה!

שקפו להם את ההתנהגות שלהם, את ההתמודדות שלהם עם עומס הגירויים. מגיע להם ח״ח!

בנוסף עשו איתם עיבוד של התוכן. מה ראינו? מה הייתה ההתמודדות של לוקה? איך הוא בחר להתמודד? מי עזר לו? - שאלות המתייחסות לפרטים הגלויים של הסרט. וכמובן מה דעתך על המעשה של אלברטו בסוף? איך לוקה הרגיש כשהביט באלברטו מהרכבת? (משתדלות לא לעשות לכן פה ספויילר). התייחסו גם לרובד הסמוי של הסרט וגם להבעת הדעה של ילדכם.


אז כל מה שנשאר לנו הוא לאחל לכם צפייה מהנה ואל תשכחו ללמוד נכון מהרגע הראשון!


bottom of page