למה זה כל כך קשה?
מה הבעיה לראות 2 ולומר שתיים?
למה הוא רואה 7 ואומר 1?
מילא להתבלבל בין 6 ל- 9, זה באמת קרוב.
זה באמת כזה מסובך?
אז התשובה היא – כן!
קידוד היא מלאכה מסובכת. יש שיצליחו לקודד בקלות על אף המורכבות של העניין, ויש שיראו קושי בקידוד מספרים וגם אותיות בהמשך. אם ננסה להיזכר, ניווכח לראות שהקושי הראה את אותותיו כבר בגילאי שנתיים וחצי סביב הרכישה של הצבעים.
מה זה בכלל קידוד ולמה הוא כל כך מאתגר?
קידוד זו היכולת לחבר בין סמל חזותי/גרפי לבין סמל מילולי. היכולת של הילד שלי להסתכל על הספרה 2 ולומר את המילה "שתיים" יושבת על יכולת הקידוד שלו.
תחשבו על זה שאין ממש קשר בין איך ש- 2 נראה לבין המילה "שתיים", אין למוח על מה להישען בזמן שליפת המילה "שתיים", הרשתות הסמנטיות שלנו במוח מצומצמות כאשר אנו נדרשים לקודד.
כשמדובר במילים אחרות יש לנו יכולת סמנטית וייצוג רחבים יותר. כשחושבים על 'גלגל' אנחנו מדמיינים אותו, יודעים מה הצורה שלו, איזה סוגי גלגלים יש, לאיזה כלי תחבורה יש גלגלים, מה המשמעות שלהם וכו'. איזה ייצוג יש ל- 2? זה חלק קטן קטן בלקסיקון שלנו ולכן זה הרבה יותר מורכב.
אז אם את שואלת את בן 3.6 שלך איזו ספרה יש לפניו והוא מתבלבל, כדאי להתחיל לעבוד איתו באופן ממוקד יותר על הספרות ולסייע לו במלאכת הקידוד. בגיל הזה תתמקדי בחמשת הספרות הראשונות.
שתפי אותנו בתגובות, איך הילד שלך מגיב למספרים?
בסדנה לומדים בגיל הגן אנחנו נקדיש מפגש שלם לידע מתמטי בגיל הגן,
ניתן אסטרטגיות מעקף לקשיי קידוד ונפתח בקרב הילדים הבנה חשבונית.
מי באה לשחק איתנו במספרים?
להרשמה:
שנשלח לך ספיישל.
נתראה, יוכי וסיון
Comments