מה זה באמת אומר להיות מתווך משמעותי?



מכירה את ״הך בפטיש״ של ישראטויס?

זה משחק שנודד בין חדר המשחקים בבית לבין הקליניקה שלנו, אנחנו משחקות במשחק הזה המון בקליניקיה עם הילדים שמגיעים לאבחון.


כשהתיישבנו לראשונה עם הילדים הפרטיים שלנו למשחק היו לנו מטרות ברורות שאנחנו רוצות להשיג:

1. מיון - תכננו איך נמיין ונשיים את הצורות

2. בחירה וארגון- איך נבחר דגם ונדבר על איך נכון לבנות אותו, איך נתכנן את המיקום על המשטח בצורה טובה.

3. בקרה - נבדוק אם בנינו את הדגם נכונה או שאולי פרץ אימפולסיביות הביא לסטייה קלה. עוד נרחיב על זה.


אבל! מה קרה כשהגשנו להם את המשחק?

הם רק רצו לדפוק את המסמרים עם הפטיש!

בת׳כלס ההתרגשות מהשימוש בפטיש ובמסמרים כמו של גדולים, הייתה לגמרי מרגשת ומספקת עבורם.


אבל יש פער בין הרצון שלי למשוך אותן למעלה לבין הנטייה הטבעות שלהם. מה עושים?

משנים ומתגמשים!


שינינו את המשחק שתכננו וזרמנו עם מה שעניין אותם. ורגע אחרי שהם סיפקו את הצורך המוחשי הזה הצבנו מטרה חדשה שכללה דפיקה בעוצמה הנכונה בפטיש, אחיזה נכונה של המסמר (המאוד קטן!) ושימוש בשתי ידיים.


ולמה אנחנו מספרות לכן את זה?

אנחנו שומעות היום יותר ויותר אנשים משתמשים באחת המילים האהובות עלינו בעולם- תיווך.

אבל בואו רגע נדייק משהו.

תיווך זה לא אומר רק ללמד את הילדים שלי דברים חדשים או לשכלל מיומנויות קיימות,

***ותיווך בטח לא אומר לעשות עבור הילד שלי**.


תיווך זה אומר (בין השאר, בכל זאת זו תורה שלמה) לזהות מה הילד שלי צריך ורוצה ולדעת להתאים לו את זה.

תיווך זה אומר שעל אף הרצון והתכנון שלי אני מגלה גמישות ומשנה את התכנון כדי לאפשר לילד שלי להתאמן במקומות המדויקים עבורו.

ומה יהיה עם שאר המטרות שתכננו?

נשמור אותן לפעמים הבאות.

שהילדים יהיו פנויים לכך.


בקורס הקרוב שלנו ״לומדים נכון בגיל הגן״ להורים לילדים בגילאי 3-5 שנים הקדשנו מפגש שלם למושג הכה חשוב הזה- תיווך.

במפגש הזה אנחנו מסבירות אחת ולתמיד מה זה אומר להיות מתווך משמעותי ואיך ליישם את זה בפרקטיקה של היום יום.


ומה קורה בשאר המפגשים של הקורס?

נלמד אותך איך ללמד צבעים, מספרים, ואותיות, איך לקרוא ספר נכון, איך ואיזה ידע מתמטי לקדם, איך לעודד ניצני אוריינות ועוד ועוד!


לראשונה את כל הטוב הזה מלווה קבוצת וואטסאפ!

קבוצה סגורה ואינטימית בה תוכלי