עשית סדר במשחקים של הילדים ובחרת להעביר כמה מהם הלאה? תעצרי!
לפני שאחותך תדע מה הכנסת לשק, אנחנו רוצות להציע לך זווית ראייה שונה לסדר שאת רוצה לעשות.
קבלי את 3 נקודות המבט של אמא.אות שיגרמו לך להעביר פחות משחקים לאחותך (רק אל תראי לה את הכתבה הזאת):
1. על כל מארז כתוב את הגיל המומלץ של המשתתפים במשחק. אנחנו מתייחסות לנתון הזה רק בקרב הקטנטנים שלנו, משום שהם זקוקים למשחקים שעברו תו תקן כדי שחלילה לא תהיה סכנת חנק או כל סכנה אחרת. מה אנחנו רוצות לומר? הילד שלך בן 4? אז מה עם כתבו שטאקי זה מגיל 6. שימי את הנתון הזה בצד. הבן שלך מתעניין במספרים? אוהב למיין לפי צבעים? שחקי במשחק באופן שמתאים לילד שלך, ובשלב שני כמו שחיים שפיר ממליץ. וכמו שאנחנו אומרות – התאימי את המשחק לרמה ההתפתחותית של הילד.
2. יש משחקים שרמת המורכבות שלהם היא גבוהה, ככה למעשה משכללים את היכולות הקוגניטיביות. יש פער גילאים גדול בין הילדים שלך? זה לא אומר שהם לא יכולים לשחק ביחד. יצירתיות והתאמה זה שם המשחק. בואי נחזור לטאקי, כולנו מכירות אותו. כדי שהקטן יוכל לשחק אפשר לבצע התאמה, ולחשוף אותו בדירוג לכל קלפי המשחק. בשלב ראשון נוציא את כל הקלפים המיוחדים. נשחק רק עם המספרים. בשלב השני השני נתחיל להוסיף קלפים מיוחדים באופן הדרגתי עד להפנמה של כללי המשחק.
3. יש לך משחקים חדשים דנדשים אבל הילד בכלל לא משחק בהם? תפתחי את האריזה. כמה קלפים יש שם? אם התשובה היא מליון, פה קבור הכלב. ילדים זקוקים להגשה והנגשה נכונה של משחק. הגשה זה לא להוציא מהמארז ולהניח על מגש או סלסילת קש בתא אחד בכוורת. הגשה נכונה מלווה בתיווך נכון. צמצום מספר הקלפים – זה תיווך. הכנסת אלמנט של בקרה עצמית – זה תיווך. מתן תחושת יכולת – זה תיווך. וכמו שאנחנו אומרות – תיווך זה החיים!
בקורס שלנו "לומדים נכון לפני כתה א'" יש סשן שלם של משחקים. את כבר מכירה את האני מאמין שלנו "משחקים זה לומדים". בעזרת משחק אפשר ללמד וללמוד הכל!
לכן אנחנו מוציאות מכל משחק את המקסימום שלו. כן, גם הכנה לכתה א'. כבר הבנת שזה הרבה יותר רחב מאותיות.
שתפי אותנו, איזה משחק הוצאת מהשק והחזרת לארון המשחקים?
לפרטים המלאים על תכנית הליווי לחצי כאן
שלכם,
יוכי וסיון | אמא.אות
Comments