כמה זה עולה לנו?

בכתה א יש מורה אחת שמלמדת 30 ילדים (במקרה הטוב) 8 שעות עברית בשבוע.

הכתה מחולקת ל4-6 קבוצות. המורה עורכת כל שיעור סבב. ואם היא מצליחה היא נוגעת בשתי קבוצות בשיעור. משמע הילד שלך מקבל יחס בקבוצה קטנה פעמיים בשבוע. וזה בשנה ״נורמלית״, כשיש למידה רציפה בבית הספר ולא בזום.


הייתה רפורמה של חצאי כיתות. כן, גם היא בוטלה. תשאלי את השר. איזה מהם ביטל אותה? שאלה טובה. בארבע שנים היו פה 4 שרים. ביום שלישי נלך להצביע שוב, נראה לך שיהיה שינוי?


הילד שלך זקוק לעזרה, אבל המשאבים של המערכת מוגבלים. היועצת תגיד לך שיש ילדים יותר מורכבים ממנו, שהוא לא הגיע עם ׳רצף גן-בית ספר׳, ובקיצור - שתקחי אחריות. המחנכת תתן מה שהיא יכולה, לא מעבר.


ואת נזכרת שהילד שלך ממש התרגש לעלות לכתה א. אבל אחרי מספר ימים או שבועות, הזיק שלו בעיניים נכבה. למה?


כי הוא הבין שהמסגרת שונה לגמרי מהגן.

בגן משחקים מלא והזמן גמיש, בכתה א גם משחקים, אבל פחות.

והלוז הרבה יותר נוקשה.

כי הוא חווה קשיי הסתגלות למסגרת החדשה.

מסגרת הגן היא חממה, בית ספר זה מקום ענק!

כי הוא הגיע עם פער שפתי.

חשבת שהוא מוכן לכתה א, אבל למעשה לפני א כבר צריך לדעת לכתוב ברמה פונטית, רמה המכילה את כל אבני היסוד הנדרשים, וזה מעבר לאוצר המילים וידע העולם שהילד זקוק להם.

בום.


הבנת שאת צריכה לקחת אחריות ואת לוקחת אותו לשיעורי הוראה מותאמת (זוכרת? לא מתקנים אף אחד. מתאימים את ההוראה). שיעור אחד בהוראה מותאמת עולה בממוצע 200 שח למפגש. הוראה מותאמת זה תהליך. לא מגיעים ל 10 שיעורים, מגיעים לתהליך עומק של שנה שנתיים.


‏You do the math.


לא טיפלת בזמן. הקשבת לכל מיני קולות- ״בסוף כולם קוראים״, ״הייתה קורונה, ישלימו לו״ ״שנה הבאה יתנו לו פוש״

בום.

הגעת לכתה ג וכדור השלג שלכם רק מתגלגל במדרון ומתעצם. צריך לגשת לאבחון דידקטי- במקרה הטוב, או לאבחון פסיכו-דידקטי אם יש גם קשיים רגשיים משמעותיים, חוסר מסוגלות, מופנמות או בעיה התנהגותית אחרת שנלווית לקושי.


אבחון דידקטי עולה בין 2000-3000 שח. השלמה לפסיכו דידקטי עולה עוד כסף. וזה לא נגמר פה. זה רק מתחיל.

הילד צריך הוראה מותאמת. זוכרת? 200 שח לשיעור. הפערים כל כך גדולים, שצריך אפילו שני מפגשים בשבוע.

You do the math.


את המילים הללו אנחנו כותבות מתוך היכרות גדולה מאוד עם השטח. אנחנו יודעות מה קורה לילדים שעולים לכתה א לא מוכנים, אנחנו יודעות מה קורה לילדים שמגיעים עם קושי רגשי לשערי בית הספר, אנחנו יודעות מה קורה לילדים שזקוקים לעזרה בתחילת הדרך, אך משאבי המערכת הם מוגבלים.

לא רוצות להיפגש איתך באבחון. לא רוצות שתכנסי לסטטיסטיקה של ההורים שאומרים לו ״אבל לא ידעתי״, ״לא הקשבתי״, ״לא חשבתי שזה באמת ביג דיל״. נקודת פתיחה נמוכה שאיננה מטופלת יכולה להשליך על 12 שנות לימוד.

לכתה א לא מתכוננים. לכתה א מגיעים מוכנים.


הילד שלך בגילאי 4-6 שנים?

בואי ללמוד נכון. מה באמת צריך לדעת לפני כתה א גם בהיבט השפתי וגם בהיבט הרגשי, ואיך מתרגלים ומתאמנים בזה בבית, בשגרה ובהנאה.


ב-4.04 אנחנו פותחות את הקורס האחרון שלנו לשנה זו, בואי לקבל ידע וכלים פרקטיים איך עולים נכון לכתה א.


מה שתשקיעי עכשיו זה כסף קטן לעומת מה שתשקיעי בשלב מאוחר יותר לכשיהיו פערים לימודיים ו/או רגשיים.


גליה אלכסנדר ואנחנו בנינו עבורך את הקורס המקיף ביותר להורים בנושא מוכנות לכתה א. הכל הולך להיות תכלס! ומלווה בהמון דוגמאות, ידע וכלים פרקטיים, כדי שכבר למחרת תדעי מה לעשות נכון.


לפרטים נוספים: https://www.immaot.co.il/learningtoschool


  • Facebook
  • Instagram

@ 2018 immaot | Made by Alechka