• imaot4u

הצצה לקליניקה #2


"לא משנה מה אני עושה, הוא פשוט מסרב לקרוא".

ככה נפתחה השיחה בנינו לבין אמא של י', תלמיד כיתה ב'.

קבענו פגישת אבחון מקוצר תוך כמה ימים. החלטנו שנתחיל מאבחון מקוצר ואם יהיה צורך נמשיך לאבחון מלא.


פגשנו אמא מהממת. אמא מעורבת, שמנסה לעשות הכל כדי שיהיה לבן שלה טוב. ואיפה היא לא הייתה איתו? היא פגשה כבר כל כך הרבה אנשי מקצוע וניסתה כבר כל כך הרבה שיטות, שהיא כבר התחילה קצת להאמין שאולי הוא אף פעם לא ידע לקרוא.


נפגשנו לאבחון מקוצר שהתחיל קודם כל במשחק היכרות. זה לא משנה לנו אם אנחנו פוגשות ילד למפגש אחד של שעה או לסדרה של מפגשים, יצירת הקשר הראשוני הוא דבר שאנחנו לא מוותרות עליו!


בדקנו את הקריאה כמובן רק דרך משחק- בנינו לוח אותיות, קפצנו בחישוקים, חיפשנו צלילים בחדר ועוד ועוד...


ומה גילינו? גילינו שיש כאן ילד שיודע כמעט את כל אבני היסוד. כמעט.

ולמה הכמעט הזה חשוב כל כך? כי אם אנחנו לא מבינים שיש משהו באבני היסוד שהילד שלנו לא שולט בו ונותנים לו לתרגל עוד ועוד טקסטים *שלא* מתאימים לרמה שלו, התוצאה לא תאחר לבוא, והיא תהיה ילד שמתנגד לקריאה.


הילד מתנגד לקריאה כי המשימה שנתנו לו גדולה עליו ולכן היא כבר לא מאתגרת ומסקרנת אותו, אלא היא פשוט מתסכלת אותו. ואף אחד מאיתנו לא רוצה לעשות משימה שמתסכלת אותו.


בשיחת סיכום עם האמא שיקפנו לה בדיוק על מה לעבוד, בדו"ח שהפקנו היא קיבלה שלל רעיונות איך לעבוד על זה בשמחה בהתאם לתחומי העניין של י'.


ומה קיבלנו שבועיים לאחר מכן? תמונה של י' יושב בחדר שלו וקורא ספר. בזמנו הפנוי, מבחירה שלו בלבד.


כי לפעמים כל מה שצריך זאת עין מקצועית שתזהה בדיוק על מה צריך לעבוד ומכאן יוצאים לדרך חדשה.


לפגישת אבחון מקוצר עם מומחית של אמאות כתבי לנו בפרטי.


יום חמים, אמאות 💙