המשבר המבורך של גיל ארבעה חודשים!

אין תא משפחתי שלא חווה את זה.

יש ברי מזל שישנו קצת במשך שלושת החודשים הראשונים לחיי התינוק, ויש כאלה שימשיכו לא לישון.

אבל הסיבה היא כל כך טובה, ולפעמים אנחנו לא מסתכלים על ״המשבר״ הזה בעיניים הנכונות, ומתבאסים עליו.

יש לך תינוק בגיל ארבעה חודשים? יש לחברה שלך תינוק שלא ישן? תייגי אותה! כשיודעים ומבינים שרגרסיות מפתחות אתהתינוק- יותר קל לקבל אותן.

אז מה בעצם קורה בגיל ארבעה חודשים? יש התפתחות מוטורית, קוגנטיבית ושפתית אדירה!

אז בטח שהתינוק לא ירצה לישון! את היית רוצה לישון כשהמסיבה הכי טובה בעיר ממש מתחת לבית שלך? אותו הדבר גםאצל התינוק. ולמה זה קורה?

  1. מערכת הראייה משתכללת - התינוק רואה למרחק יותר גדול, מגיב לכל קשת הצבעים ואף רואה יותר טוב עומק. לכןהוא עוקב מהר יותר אחרי צעצועים שנעים במרחב, אחריך בזמן שאת מדלגת מעל גיגיות הכביסה!

  2. קשר עין יד משתפר (וממשיך להשתכלל כמובן) - החפץ אומנם נע במרחב אבל התינוק שלך נהנה מהצלחות: החפץנע, הוא תופס ולרוב גם יתחיל להכניס לפה. תאפשרי! ככה התינוקות לומדים את העולם בתקופה הסנסו-מוטורית.

  3. התנועה נהיית רחבה יותר - כבר אפשר יותר לשכב על הבטן ולנוח על האמות וכך לראות את העולם מזוית אחרת, אפשר לשכב על הגב ולשחק נדנדה. מבטיחות לך שגם את תתלהבי כשאת תחזיקי את כפות הרגליים שלך בקלותואף תביאי אותן לפה! עבור התינוק זו התחלה נהדרת לכיון התהפכות עצמאית! זה מקור המשבר הזה. ע-צ-מ-א-ו-ת! וכמה בגילים הגדולים אנחנו רוצות לפתח עצמאות? אז למה בגיל ארבעה חודשים אנחנו מתבאסים עליו?

  4. ומה קורה לשמיעה בגיל ארבעה חודשים? התינוק המתוק שלנו כבר יודע לזהות את הקול שלנו, יודע לזהות תנודותבקול! מתי אנחנו מרגיעים, מתי אנחנו כועסים. ניצני המלמול מתחיל בגיל זה. יחידות צליליות ייחודיות לשפה שלנונאגרות במוח התינוק והוא יתחיל למלמל במנגינה הייחודית לשפת אמו בהמשך.

  5. הזיכרון של התינוק משתכלל פלאים! הוא מזהה פעילות מוכרת- לא בכדי הוא מתלהב כשאת מכינה בקבוק, או בוכהכשהולכים למקלחת. הוא ירקע ברגליו כשישמע את השיר שאת שמה בריפיט, גם אם זה מהפלייליסט האישי שלךבספוטיפיי ואין לשיר שום קשר לתינוקות. הקפיצה הקוגניטיבית הכי הכי גדולה של גיל ארבעה חודשים היא התחלתהבנת העיקרון של סיבה ותוצאה: מה קורה אם מושכים צעצוע מהקשת של האוניברסיטה? מה קורה אם מזיזים אתהמובייל? וכן, בהמשך הוא גם יזרוק את החפץ כדי שתרימי אותו. זה לגמרי משחק עבורו.

6. קביעות האובייקט משתכללת - מזכירות שקביעות אובייקט משמעותה ההבנה שחפץ/אדם ממשיך להתקיים גם אם לארואים אותם. איך תראי אם הבייבי שלך הגיע לשלב הזה? תתחילי להחביא חפצים, מול עיניו. תראי לו את הרעשן ותניחומתחת למטפחת. האם הוא מחפש? אם הוא ממשיך כרגיל כנראה שהעולם הקוגנטיבי שלו עדיין מורכב ממה שנמצא בטווחהראייה שלו. תמשיכי לשכלל את העניין במשחקי קוקו, יציאה שלך מהחדר וחזרה. הוא בוכה כשעברת לחדר אחר? מעולה!!! הוא קורא לך! איזו קפיצה קוגנטיבית מדהימה!

אז כשכל זה קורה במוח של התינוק, את באמת חושבת שהוא יכול ללכת לישון? הוא רוצה לטרוף את העולם ולחוות הכל.

ומה התפקיד שלנו?

להבין את הגדילה של התינוק,

לארגן את הסביבה באופן מעודד התפתחות,

לבחור את הצעצועים הנכונים שמזמנים תקשורת והדדיות,

לשלב שפה ולהרחיב את אוצר המילים,

וכמובן ללמד את התינוק לווסת את הפעולות שלו.

נכון שהוא רוצה להיות ער, הוא גילה את העולם ולא רוצה להפסיד את המסיבה, אך היכולת לעשות קאט היא משמעותית, לכן השינה היא רכיב משמעותי לא פחות בהתפתחות של התינוק.

אז מה את אומרת עכשיו? התינוק שלך יותר במשבר או יותר בגדילה והתפתחות?

מחכות לקרוא את התגובות שלכן,

יוכי וסיון💙

נ.ב

הסדנה שלנו להורים לתינוקות ופעוטות מגילאי לידה עד שנתיים כבר מתמלאת. אם את רוצה לדעת יותר כדי לתת לילד שלךיותר, שרייני לך מקום.

ארבעה מפגשים,

קבוצה קטנה,

בזום - גם בן/בת הזוג יכולים להצטרף,

ברור שיש הקלטה,

כן, זה מתאים גם למי שנמצאת ברילוקיישין,

בטח שיש מענה על שאלות אישיות.


קליק, ואת שם:

https://www.immaot.co.il/zoomlecture






  • Facebook
  • Instagram

@ 2018 immaot | Made by Alechka