מהו רעש בלמידה? כל דבר שזולל את הקשב של הילדים ומונע מהם להתמקד במשימה, במשחק, בקריאה משותפת של ספר ואפילו בשיח.
מקור הרעש יכול להיות ראשוני- ישנם ילדים המתמודדים עם קשיים בעיבוד החושי ויכולים להיות מאוד רגישים לרעש. הרגישות יכולה לפגוע ברמות שונות, ולבוא לידי ביטוי גם במשימות השגרתיות ביותר: ללכת לסופר, לשבת בכתה, להשתתף בחוג וכד.
כשילד מוצף חושית הוא לא פנוי לקלוט את הלמידה ובוודאי שלא לבצע את העיבוד הבא של מיומנויות החשיבה.
מקור נוסף יכול להיות חיצוני - סביבה שאיננה מאורגנת בצורה מזמינה ונכונה יכולה להוות רעש רציני או כמו שאנחנו אוהבות לקרוא לה ״זוללת קשב״. יש חוקרים בספרות המקצועית שמגדירים את הסביבה כ ״מורה הנוספת״ בזמן למידה. חשבו על זה, אם הוצאת משחק קופסא והטלויזיה ברקע דולקת, יהיה קשה מאד להתרכז במשחק, גם אם הוא מאוד אהוב על הילד.
אם הכוורת של המשחקים עמוסה ולא מאורגנת ברמת הכמויות, סוגי המשחק והמיומנויות ה קוגנטיביות והשפתיות השונות - ההצפה הזו תביא להימנעות.
אז מה עושים? ממסכים!
קבלו את חמשת הטיפים שלנו איך למסך רעשים בלמידה והעבירו הלאה לכל מי שיכול להיעזר בכך.
זכרו- ככל שהילדים יהיו פנויים יותר ללמידה כך יהיה להם קל יותר ללמוד ולכן יהיה קל יותר לתווך להם את העולם ולשכלל את יכולת העיבוד ומיומנויות החשיבה.
איזה מיומנויות?
איך משכללים?
בואי לסדנת סמארט | לגדל ילדים חושבים.
שלכן,
יוכי וסיון 💙
Comments